Czy pomijanie kolacji pomaga w schudnięciu?

0
444
Czy pomijanie kolacji pomaga w schudnięciu

Jeśli chcesz schudnąć, należy trzymać się zrównoważonej diety. W jej skład wchodzi także kolacja, którą nie zawsze chcemy jeść z obawy przed przytyciem. Jest to jednak błędne myślenie, które spowoduje, że rano będziemy bardziej głodni. Jak to jest zatem z kolacją i dlaczego nie warto jej pomijać? W poniższym artykule objaśniamy, dlaczego kolacja jest ważna podczas odchudzania.

Czym grozi pominięcie kolacji?

Kolacja stanowi ostatni posiłek w ciągu dnia, w trackie którego dostarczamy organizmowi cennych składników odżywczych. Nie zjedzenie kolacji sprawi, że będziemy mieć trudności z zaśnięciem. W nocy możemy się obudzić głodni i zaczniemy sięgać do lodówki, a rano odczuć wilczy apetyt. Nie o to chodzi przecież w odchudzaniu, by odmawiać sobie kolacji i nadrobić potem obfitym śniadaniem. Lepiej zjeść lekką kolację niż nie jeść nic. Nasz organizm również w nocy potrzebuje składników odżywczych, by móc rano zacząć z energią nowy dzień. W czasie nocnej regeneracji również potrzebne są składniki z pożywienia, jednak należy pamiętać, by zjeść ostatni posiłek 2-3 godziny przed pójściem spać. Zjedzenie kolacji przed snem może zbytnio nas obciążyć, co skończy się wzdęciami i bólem brzucha. Co jednak, jeśli nie masz czasu na przygotowanie lekkich, zdrowych i wartościowych posiłków? Zdecyduj się na catering dietetyczny Dąbrowa Górnicza, który dostarczy Ci kilka pysznych posiłków na cały dzień. Co więcej dieta pudełkowa zawiera wszystko, co potrzebujesz, by zachować piękną sylwetkę, a przy tym jest smaczna i zdrowa.

Kolacja w trakcie odchudzania

Nasza dieta odchudzająca powinna być nie tylko skuteczna, ale i mądrze skomponowana. Warto zatem wybrać produkty pełnowartościowe, a przy tym lekkie. Są to ciemne pieczywo pełnoziarniste. Do tego dobrze wybrać chude mięsa, ryby, jajka, twarogi, jogurty lub kefiry, które są dobrym źródłem wartościowego białka. Nie powinny jednak zawierać dużo błonnika, by nie przeciążyć żołądka.  Kolację dobrze jest uzupełnić świeżymi warzywami jak pomidory, sałata, rzodkiewka i marchew do chrupania. Wybierając catering dietetyczny, masz pewność, że zadbasz o swoje zdrowie i uzyskasz wymarzoną sylwetkę. O czym należy pamiętać i czego lepiej unikać na kolację, jeśli się odchudzamy? Do takich produktów należy wszystkie tłuste mięsa, ciężkostrawne fast-foody, sałatki z sosami bądź majonezem. Również powinniśmy unikać takich warzyw jak fasola, bób, cebula, kapusta, por, które sprawią, że będziemy czuć się ciężko. Nie jedzmy również smażonych chipsów ziemniaczanych i orzeszków solonych. Z kolei słodycze na noc zawierają puste kalorie i powodują nagły skok cukru, co odbije się na naszej sylwetce. Decydując się na opcję w postaci diety pudełkowej, masz pewność, że dostarczysz organizmowi same zdrowe i lekkie jedzenia.

Odchudzanie wymaga wielu wyrzeczeń, jednak rezygnacja z jedzenia kolacji nie jest dobrym pomysłem. Ostatni posiłek powinien być lekki i zjedzony odpowiednio wcześnie, a wtedy mamy pewność, że odchudzanie będzie znacznie skuteczniejsze.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ