Czy trzeba liczyć kalorie w diecie ketogenicznej?

0
100
Czy trzeba liczyć kalorie w diecie ketogenicznej

Dieta ketogeniczna to radykalna zmiana sposobu odżywiania, która oddziałuje na procesy metaboliczne, które zachodzą w organizmie człowieka. Poprzez wyeliminowanie węglowodanów i zastąpienie ich tłuszczami, uzyskujemy stan ketozy. Ketoza pojawia się, gdy 75-80% diety stanowią tłuszcze, 15-20% białko i 0-5% węglowodany, wówczas głównym źródłem energii człowieka stają się tłuszcze. Dieta ketogeniczna niewątpliwie pozwoli Ci stracić „nadprogramowe” kilogramy, jednakże nie daj się nabrać na stwierdzenia, że na diecie keto „jesz ile chcesz, nie liczysz kalorii, nie czujesz głodu, a chudniesz; mało tego, „im więcej jesz tłuszczu, tym więcej go spalasz”” .Liczenie kalorii na diecie to podstawa. Nie schudniesz bez prawidłowego obliczenia deficytu kalorycznego.

Czym jest ketoadaptacja?

Ketoza jest najważniejszym stanem jaki musisz osiągnąć podczas ketoadaptacji, zaleca się przeprowadzenie adaptacji przez 4 tygodnie. Polega to na stopniowym zmniejszaniu spożywania węglowodanów – o 20g w każdym dniu, zaś białka o 1-1,5g na kg masy ciała.
Podczas pierwszych dni diety keto nie jest zalecane stosowanie restrykcji kalorycznej, gdyż w tych dniach najważniejszym jest wejście w stan ketozy. Z powodu zmniejszenia węglowodanów w diecie, z których pozyskiwana była energia, musisz liczyć się z tym, że początkowo organizm może negatywnie zareagować na zmianę sposoby odżywiania.

Jak wprowadzić organizm w stan ketozy?

Najważniejsze, aby Twoja dieta ketogeniczna nie zawierała więcej niż 50 gramów węglowodanów dziennie, białko powinno stanowić 15-20% diety, zaś reszta to tłuszcze. Jeśli trenujesz w diecie zachowaj 1-1,2g/kg białka. Początkująca osoba powinny dokładnie zapoznać się z makroskładnikami, aby uniknąć podstawowych błędów.

Jak zacząć liczyć kalorie?

Fundamentalnym obliczeniem jest obliczenie zapotrzebowania kalorycznego, które wylicza się na podstawie Twojej wagi – 24kcal na każdy kilogram masy ciała. Jest to punkt odniesienia od którego „obcina się” kalorie, aby uzyskać deficyt kaloryczny, który jest niezbędny do utraty wagi. Zmniejszaj kaloryczność swojej diety o 100-200 kcal na tydzień, jednocześnie obserwując swój organizm – jeśli czujesz się osłabiony, oznacza to, że dostarczasz organizmowi za mało energii i należy dodać kalorie. Pomocny okazać się może kalkulator ketogeniczny.

Czy istnieje keto kalkulator kalorii?

Z uwagi na to, że niezbędnym jest liczenie kalorii na diecie, aby przyniosła oczekiwany skutek, koniecznie musisz zadbać o to, żeby obliczenia te były prawidłowe. Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie obliczyć zapotrzebowania kalorycznego skorzystaj z dobrodziejstwa internetu i keto kalkulatorów kalorii. W internecie znajdziesz wiele różnych kalkulatorów ketogenicznych, z pewnością znajdziesz taki, który będzie Ci odpowiadał.

Jakie produkty mogę jeść na keto?

Produkty, które są dozwolone na diecie keto:

  • Wołowina, wieprzowina, drób, boczek
  • Łosoś, tuńczyk, makrela
  • Krewetki, homary, kraby
  • Jajka
  • Warzywa liściaste, brokuły, kalafior, papryka, ogórki itp.
  • Olej kokosowy, olej MCT, oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, olej z awokado
  • Ser żółty, cheddar, mozzarella, masło, jogurt grecki, twarożek, śmietana
  • Orzechy makadamia, migdały, nasiona chia, nasiona lnu itp.
  • Owoce: ograniczone ilości malin, jeżyn, truskawek

Przykładowy keto jadłospis

Śniadanie: jajecznica z 3 jaj z boczkiem i ogórkiem kiszonym.
II śniadanie: garść dowolnych orzechów i ½ awokado.
Obiad: gulasz wieprzowo-wołowy w sosie grzybowym, sałatka z zielonych warzyw i pomidorów.
Podwieczorek: koktajl mleczny z mleka kokosowego i nasionami chia.
Kolacja: śledzie po kaszubsku.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ