Jak sprawić, by jazda na rowerze pomogła nam w zrzuceniu wagi?

0
362
Jak sprawić, by jazda na rowerze pomogła nam w zrzuceniu wagi?

Wielu z nas uważa, że skoro jeździmy na rowerze, to w jakimś stopniu spalamy tkankę tłuszczową. Jest pewnie w tym nieco prawdy, ale… pamiętajmy, że takie zwykłe przejażdżki nic nam nie dadzą. Jeśli chcemy popracować nad sylwetką, musimy się trochę „zmęczyć”.

Jak jeździć na rowerze by schudnąć?

Jazda na rowerze, nie musi być wyłącznie sposobem na zabicie wolnego czasu. Jeśli chcemy schudnąć (a zakładamy, że większość z nas chce), musimy pamiętać o jednej – podstawowej rzeczy. Musimy jeździć dużo i często.

1. Ustalmy sobie, jak ma wyglądać nasza trasa, najlepiej z tygodniowym wyprzedzeniem. Wybierzmy sobie dłuższe trasy (prędkościomierz będzie tu bardzo potrzebny). Najlepiej, jeśli w całym tygodniu, zaplanujemy sobie jeden dzień na regenerację.

2. Ustalmy prędkość, z jaką chcemy jeździć. Jazda z prędkością 25 kilometrów na godzinę, wcale nie jest wyzwaniem. Jeśli jest nam ciężej, zawsze możemy skorzystać z przerzutek.

3. Zaplanujmy sobie jazdę interwałową. Na czym ona polega? Przygotujmy trasę, w której cyklicznie będziemy pokonywać kolejne wzniesienia. Zakładamy, że również i w Waszej lokalizacji, takie trasy się znajdują. Najlepiej, jeśli „zmęczymy się” jadąc ostro pod górę, by następnie odpocząć przy zjazdach. Jest to bardzo wydajna forma aktywnego wypoczynku.

A teraz trochę matematyki…

Nie łudźmy się, że efekty takiej jazdy przyjdą szybko. Nic podobnego. Godzina jazdy na rowerze (w tempie 30 kilometrów na godzinę), to około 700 kcal. Nie jest to dużo, zważywszy, że spalenie 1 kilograma tłuszczu wymaga spalenia aż 7000 kcal. Z prostej analizy wynika więc, że musielibyśmy jechać z taką prędkością aż 10 godzin. Mało kto, wytrzymałby takie tempo.

Jeździć i dobrze się odżywiając

Jeśli zamierzamy schudnąć, sama jazda na rowerze nam nie wystarczy. Potrzeba nam też odpowiedniej diety. W jej skład, powinny wchodzić między innymi diety opartej na takich produktach jak gotowane jajka, pomidor, papryka czerwona, imbir, ananas itd.

Pamiętajmy też o tym, by nasza dieta była odpowiednio zbilansowana. Zawsze jedzmy mniej, niż uda się nam spalić.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ