Jak wrócić do formy na wiosnę?

0
512

Kiedy topnieje śnieg, a wiosenne słońce coraz śmielej zaczyna przypominać o tym, że już czas na zamiany, a temperatura na zewnątrz z każdym dniem udowadnia nam, że wiosna jest już za rogiem, wówczas z zimowego snu budzą się nie tylko niedźwiedzie. Po zimowej wegetacji zaczynamy odzyskiwać energię i chęć do działania, a wraz z nią zaczynamy myśleć o tym, że czas rozpocząć akcję plaża.

Pora, aby pozbyć się zimowych zapasów

Kiedy zimowe mrozy doskwierają, nierzadko zdarza się nam pocieszać słodką gorącą czekoladą, a jesienno-zimową chandrę przeganiać paczką ciastek czy gorącym grzańcem. Zimą nasz organizm potrzebuje więcej energii, aby się ogrzać, tak też tłumaczymy sobie różne żywieniowe grzeszki, które skutkują powstaniem zapasów, tu i ówdzie — najczęściej na biodrach, brzuchu i podbródku. Kiedy więc słońce zaczyna pompować w nas nową energię, trzeba śmiało brać byka za rogi i od razu brać się za siebie, żeby do lata pozbyć się zimowych zapasów.

Od czego zacząć powrót do formy?

Aby powrót do formy był skuteczny i zdrowy, należy zacząć od przygotowania ciała i umysłu na zmiany. Pozbycie się zbędnych kilogramów trzeba rozsądnie rozplanować na dłuższy okres. Należy zadbać o zbilansowaną zdrową dietę, bogatą w owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste. Ponadto bardzo ważny jest ruch fizyczny. Jeżeli w okresie jesienno-zimowym nie trenowaliśmy regularnie, należy stopniowo i powoli wdrażać ćwiczenia, aby nie nabawić się na kontuzję już na starcie. Dobrze jest zacząć od kilku do kilkunastu minut ćwiczeń na początek, a z biegiem czasu zwiększać czas oraz intensywność treningu.

Gdzie i jak trenować?

Trenować można zawsze i wszędzie, najważniejsze jest to, aby znaleźć taką formę treningu, która będzie dopasowana do naszych potrzeb i możliwości. Nie każdemu będzie odpowiadał jogging czy jazda na rowerze, tak samo, jak nie każdy lubi spędzać godziny na siłowni, czy na basenie. Aby aktywność fizyczna była efektywna, trzeba wybrać taką, którą będzie się uprawiało z przyjemnością i satysfakcją. Dla osób, które na co dzień nie uprawiają żadnej konkretnej dyscypliny sportu i chcą zacząć dopiero przygodę z aktywnym trybem życia, ciekawym rozwiązaniem, może okazać się przyrząd umożliwiający ćwiczenia w domowym zaciszu. Orbitrek do ćwiczeń, bo o nim mowa, jest świetnym urządzeniem do ćwiczeń aerobowych o umiarkowanej intensywności. Ćwiczenia na orbitreku wzmacniają prawie wszystkie partie ciała, poprawiają kondycje i doskonale przygotują organizm i ciało na bardziej intensywny i wymagający trening.

Jaki orbitrek do ćwiczeń wybrać?

Na stronie www.empik.com można znaleźć bardzo duży wybór urządzeń do ćwiczeń, w tym również orbitreków. Orbitrek można nabyć w cenie już od 495 zł. Ceny tego typu maszyn różnią się w zależności od producenta oraz od funkcji, jakie dane urządzenie posiada. Orbitrek treningowy firmy Lubr Sport, który na stronie empik.com można nabyć właśnie w cenie 495 zł, jest to orbitrek magnetyczny, posiadający wyświetlacz LCD, czujniki pulsu połączone z komputerem, antypoślizgowe podstawy pod stopy, rolki transportowe, oraz wygodne rączki wykonane z trwałej pianki. Komputer urządzenia pokazuje takie informacje jak, ilość spalonych kalorii, czas treningu, pokonany dystans, puls, oraz aktualną prędkość. Jest to sprzęt idealny na początek przygody z treningiem w domu.

W powrocie do formy najważniejszy jest pierwszy krok, jeżeli podejmiemy już wyzwanie, rozpoczniemy ćwiczenia, wdrożymy zdrową dietę, wówczas wszystko pójdzie z górki, każdy kolejny dzień, będzie pobudzał apetyt na więcej. Ćwiczenia pobudzą endorfiny, endorfiny wyrwą nas z resztek zimowe snu i zaprowadzą nas prost odo celu, jakim jest zdrowe i piękne ciało, pełne witalności i energii do działania.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ