Trening Cardio – kilka ważnych porad

0
368
Trening Cardio - kilka ważnych porad

Pewnie już nie raz słyszeliście o tak zwanym treningu Cardio. Mimo to, wielu z nas nawet nie wie, na czym on tak naprawdę polega. W kilku krótkich zdaniach, postanowimy to Wam dziś wyjaśnić.

Czym jest Cardio?

Cardio, to dość intensywny trening, w którym wykorzystujemy szereg ćwiczeń, uzyskując w ten sposób około 60 – 75 procent maksymalnego tętna, jaki nasz organizm (zdrowy) może osiągnąć. Wbrew pozorom, kontrolowanie szybkości naszego tętna, wcale nie jest takie trudne. Żeby to zrobić, wystarczy posiadać średniej jakości pulsometr.

Po co nam to?

Cardio, to zestaw ćwiczeń, który ma na nas wręcz zbawienny wpływ. Dlaczego? Dzięki niemu, zwiększa się ogólna wytrzymałość naszego organizmu, poprawia się kondycja układu krążenia i rzecz jasna – usuwa tkankę tłuszczową. Jak więc widać, jej wpływ jest ogromny. Dzięki swojemu specyficznemu charakterowi, trening ten może być wykonywany zarówno przez osoby mniej doświadczone w różnego rodzaju ćwiczeniach, jak też przez zaawansowanych sportowców.

Czas – sprzymierzeniec ćwiczącego Cardio…

Podczas wykonywania ćwiczeń Cardio, naszym zadaniem jest w dużej mierze zwracanie uwagi na czas. Dlaczego? Ponieważ spalanie tłuszczy (czyli jakby nie patrzeć elementu naszego ciała, którego chcemy się najszybciej pozbyć) następuje dopiero po około 30 minutach intensywnego treningu. Dlatego w Cardio, tak duże znaczenie ma czas…

Cardio czy interwały?

Wiele osób argumentuje, że skuteczniejszym od Cardio są tak zwane interwały, czyli metoda wykonywania ćwiczeń, w której wydajemy z siebie najwięcej energii interwałowo, czyli cyklicznie. Fakt, jest to prawda. Pamiętajmy jednak, że trening Cardio, to forma ćwiczeń, na którą może sobie pozwolić praktycznie każdy – nawet starsze i bardzo otyłe osoby. W przypadku interwałów, wysiłek jest znacznie większy i nie każdy może go znieść.

Jaka kolejność?

Jeśli chcemy wykonywać na przemian intensywne treningi siłowe a następnie treningi Cardio, koniecznie pamiętajmy o poprawnej kolejności. Treningi siłowe, wykonujmy na samym początku, intensywnie spalając w ten sposób glikogen. Dopiero potem dobierajmy się do tłuszczu, wykonując Cardio…

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ