Jak dobrać odpowiednie suplementy i odżywki do różnych rodzajów ćwiczeń?

0
446
Jak dobrać odpowiednie suplementy i odżywki do różnych rodzajów ćwiczeń?

Różnego rodzaju ćwiczenia, mają na celu osiągnięcie różnego rezultatu. Może to być spalenie nadmiaru tkanki tłuszczowej, zwiększenie swojej kondycji i wytrzymałości, albo też możliwość pochwalenia się dużą masą mięśniową. Prócz odpowiednich ćwiczeń bardzo istotne jest stosowanie właściwej diety. Już od dawna dietę tę wspomagają odpowiednie suplementy i odżywki, zawierające niezbędne składniki budulcowe i inne wspomagające organizm w ćwiczeniach. Czy jednak jest obojętne to, jakie suplementy zostaną użyte do danego rodzaju ćwiczeń? Otóż absolutnie nie, gdyż dla osiągnięcia określonego rezultatu, będą miały znaczenie określone składniki.

Zwiększenie masy mięśniowej

Jeśli celem ćwiczeń ma być zwiększenie masy mięśniowej, organizm musi otrzymać odpowiednią ilość materiału budulcowego oraz substancji dających energię, aby mięśnie mogły rosnąć. Do najważniejszych substancji należy kreatyna występująca w mięśniach i pozwalająca na efektywne uwalnianie i magazynowanie energii niezbędnej do syntezy białka. Białko jest zaś podstawowym materiałem budulcowym mięśni. Do najpopularniejszych suplementów diety w tym przypadku należy białko serwatkowe, pozwalające na efektywne zwiększenie objętości mięśni. Do innych popularnych odżywek wykorzystywanych przy zwiększaniu masy mięśniowej należy CLA, pozwalający na efektywną redukcję tkanki tłuszczowej, czy też inne wspomagające związki, jak mieszanka ZMA zwiększająca wydajność organizmu i chroniąca przed negatywnym wpływem kortyzolu, albo HMB wspomagający regenerację mięśni.

Wytrzymałość organizmu

Przy treningach wytrzymałościowych, bardzo obciążających organizm pod kątem energetycznym, bardzo ważne jest zapewnienie utrzymania odpowiedniego poziomu glikogenu, co jest możliwe przy zastosowaniu odżywek węglowodanowych (mogą one być np. w formie żelu, albo batonika). Ważne jest również dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości protein oraz białek. Jednak stosowanie wszystkich tych suplementów musi być wyważone, gdyż ich „przedawkowanie” może prowadzić do nadmiernego wzrostu tkanki tłuszczowej.

Spalanie tłuszczu

Jeśli głównym celem ćwiczeń jest zredukowanie tkanki tłuszczowej, to bardzo korzystnie działają tu suplementy BCAA przyspieszające spalanie tkanki tłuszczowej, a zawierające aminokwasy zapewniające energię. Korzystnie na spalanie tkanki tłuszczowej działa również koenzym Q10 wspomagający przemianę materii. Ważne jest również ograniczenie ilości spożywanych pokarmów. Tu pomóc mogą suplementy ograniczające apetyt, takie jak hoodia. Oczywiście przy zastosowaniu tych wszystkich składników ogromne znaczenie ma również regularność treningów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ