Smukła sylwetka i jędrne ciało – jaki trening wybierają kobiety?

0
87
jaki trening wybierają kobiety

Zdrowy tryb życia to już nie tylko moda, ale trend, który na stałe wpisał się w codzienność współczesnego społeczeństwa. Coraz więcej osób zmienia nawyki żywieniowe, rezygnując z niezdrowych produktów, biega, jeździ na rowerze i regularnie pojawia się na siłowni czy w klubie fitness. Sport stał się integralnym elementem naszego życia. A jakie treningi wybierają kobiety?

Dla Pań oferta klubów fitness jest bardzo szeroka. Wynika to z dużego ich zainteresowania zajęciami grupowymi. Wciąż jednak wiele z nich siłownię postrzega jako miejsce tylko dla mężczyzn, jednocześnie jednak coraz częściej przekonują się one o tym, że kobiety są tam mile widziane.

Wśród zajęć oferowanych przez kluby fitness jest body shape, czyli trening, który skoncentrowany jest na newralgicznych częściach ciała kobiety – udach, pośladkach i brzuchu, ale też klatce piersiowej, grzbiecie i ramionach. Body Shape w Poznaniu odbywa się m.in. w klubie fitness Niku. W zajęciach udział mogą wziąć zarówno doświadczone osoby, które uczestniczyły już w tego typu zajęciach, jak również początkujący.

Godzina dla ciała i dobrego samopoczucia

Trening body shape w Poznaniu trwa ok. 1 godziny i składa się z rozgrzewki,  stretchingu oraz ćwiczeń zasadniczych. Jego celem jest wyszczuplenie sylwetki, poprawa wytrzymałości, wzrost siły mięśniowej, ujędrnienie ciała i wzmocnienie stawów. Każdy trening rozpoczyna się rozgrzewką trwającą ok. 10 minut. To czas, kiedy ciało przygotowywane jest do energicznych ćwiczeń. Przed właściwą częścią treningu niezbędny jest także streching – rozciąganie mięśni w celu zminimalizowania ryzyka kontuzji.

Trening właściwy body shape w Poznaniu trwa ok. 30-40 minut. Wykonywane są ćwiczenia na uda, pośladki, brzuch, klatkę piersiową, ramiona i ręce. Wykorzystywane są również dodatkowe sprzęty, jak gumy, stepy i hantle, co na pewno jest urozmaiceniem zajęć, ale przede wszystkim pozwala na wykonywanie skuteczniejszych ćwiczeń, np. z obciążeniem. Body shape jest jednak treningiem, który skoncentrowany jest przede wszystkim na większej ilości powtórzeń przy niewielkim obciążeniu.

Sport nie tylko jest sposobem na piękną, smukłą sylwetkę, ale też sprzyja poprawie samopoczucia. Podczas wysiłku fizycznego wydzielane są endorfiny, co poprawia samopoczucie. Aktywność fizyczna polecana jest ponadto osobom narażonych na długotrwały stres. Pomaga się odprężyć, zrelaksować oraz zmniejszyć napięcie.

Regularne treningi – szybkie i satysfakcjonujące efekty

Body shape jest treningiem często wybieranym przez kobiety. Pamiętaj jednak, że efekty dostrzeżesz tylko wtedy, kiedy będziesz uczęszczała na nie regularnie. Co możesz dzięki temu zyskać?

Z pewnością  pozbędziesz się nadmiernych kilogramów i zmniejszysz objętość tkanki tłuszczowej. Body shape sprzyja przyroście mięśni szkieletowych i poprawie ich unaczynienia. Jest polecany dla zwiększenia wydolności krążeniowo-oddechowe, wzrostu siły i wytrzymałości. To sposób na przyśpieszenie przemiany materii i poprawę koordynacji ruchów. Trening przynoszący widoczne efekty jest motywacją do wzmożonej pracy nad własnym ciałem. Możesz być pewna, że wyraźnie poprawi się Twoja samoakceptacja i samopoczucie.

Zajęcia grupowe w klubie fitness są idealne dla początkujących kobiet, dopiero rozpoczynających swoją przygodę ze sportem. Body shape jest również świetnym uzupełnieniem treningu siłowego, dlatego z powodzeniem możesz go wpisać w swój plan treningowy.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ